pühapäev, 19. august 2012

Koduõppe avaldus

Koduõppele jäämiseks tuleb koolile esitada vastavasisuline avaldus. Avalduse tähtajaks on 20. august, ehk siis homme :). Kuna homme on riigipüha, siis peaks kehtima reegel, et kui tähtaeg jääb riigipühale, siis lükkub tähtaeg pühale järgnevale kuupäevale - ehk siis antud juhul peaks olema ok ka 21.augustil (ehk teisipäeval) esitatud avaldused.

Mida see avaldus endast kujutab ja mida sinna kirjutada tuleb. Oma elu esimeses avalduses eelmisel aastal nägin ma palju vaeva ja kirjutasin väga pikalt ja põhjalikult lahti tausta ja põhjused, miks ma tahan lapsi koduõppele jätta. Lisaks veel pikalt ja põhjalikult minust, kui laste tulevasest õpetajast ning siis ma meie meesperest (vanaisast ja mehest), kes oleks nö "kaasõpetajad". Kokku tuli see avaldus ikka mitu lehekülge pikk.

Mõttetu. Ütlen ma hetkel selle kohta. Praegu ei tee(ks) ma enam mitte kui midagi sellist.

Seadus ütleb väga lihtsalt ja selgelt:
"Õpilasele koduõppe rakendamiseks esitab vanem kooli direktorile kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis taotluse hiljemalt 20. augustiks, kui koduõpet soovitakse rakendada alates õppeaasta algusest, ning hiljemalt 20. detsembriks, kui koduõpet soovitakse rakendada alates II poolaasta algusest. Taotluses tuleb näidata vanema soovil koduõppele viimise põhjused ja andmed isiku kohta, kes hakkab last õpetama."

Nii et taotluses peab olema kirjas, kes hakkab last õpetama ning miks koduõppele jäädakse. Küll ei pea see olema pikk romaan.

Nii et see aasta on minu taotlus selline:

--------------------

xxx KOOLILE 
AVALDUS

Mina, nimi (isikukood), soovin võtta oma lapsed nimi (isikukood) ja nimi (isikukood) koduõppele vanema soovil . Laste õpetajaks olen mina, nimi. Laste koduõppele jätmise põhjuseks on arusaam, et koduõppe kaudu on neil võimalik omandada kõige paremat haridust tänu lapse omadustest lähtuvale individuaalse lähenemise võimalikkusele.

Kinnitan andmete õigsust. 

allkiri

kuupäev

--------------------

Ja rohkemat ei olegi tegelikult vaja. Isegi see viimane lause on liigselt kõrgelennuline, aga no las ta olla. Seekord on teisel pool ka koduõppeinimesed vastas, nii et nemad kannatavad vast sellise kõrgelennulisuse välja...

Tuleb tunnistada, et ka mul on see taotlus hetkel veel esitamata. Ma vist küll võtan kätte ja tülitan antud kooli kontaktisikut telefoni teel juba täna-homme, sest tunnen teda ka isiklikult. Ja meili peale saab ju dokumendid ka puhkepäeval saata. Kooli poolt on neil tegelemiseks-suhtlemiseks niikuinii veel aega - nemad ei pea selleks kuupäevaks otsust ära tegema.

Ning jaa... pärast mõtisklemist ja kaalumist olen otsustanud ka oma lapsed selle uue Rakvere Vanalinna kooli egiidi alla viia. Meil küll oli Tartu Waldorfgümnaasiumi õpetajatega tore koostöö ja nad olid väga ilusti toeks mulle esimesel aastal, nii et neile pole mitte midagi halba ette heita. Vastupidi, mul on nende kohta ainult häid sõnu öelda.
Rakvere trumbiks on lihtsalt see, et vastas on koduõppeinimene, kellega on ehk veel lihtsam ja paindlikum asju ajada ning ma saan mõlema lapse asjades suhelda ühe inimesega, mis teeb minu elu lihtsamaks. Lisaks ma tõesti loodan, et kui sinna kooli alla koguneb kokku kriitiline mass koduõppelapsi ning nende kõigiga tegeleb üks inimene, siis on tema kaudu ka lihtsam korraldada igasuguseid ühisüritusi lastele. See võiks vahva olla.

3 kommentaari:

Jane ütles ...

Avaldus viidud :D Vastukaja positiivne. Jääme ootama edasist :D

Unknown ütles ...

Meie pere ka nakatatud koduõppepisikuga!Avaldusele sain vastuse,kus kutsutakse kooli et arutada õppeplaani ja korraldust.Tekkis küsimus ,et ka õppenõukogu ette pean ma ise ka minema,et põhejnda miks ja kuidas?

Katri ütles ...

Mina oleks hea meelega õppenõukogu ette läinud oma esimeses koolis, aga ei lastud :). Eks see sõltub ilmselt koolist ja inimestest. Aga üldiselt on positiivne, kui suhelda tahetakse.

See, et õppeplaani ja korraldust arutada ongi järgmine vajalik samm. Koduõppel tulebki seaduse järgi õpetaja ja vanema koostöös lapsele koostada individuaalne õppekava ning koos paika panna, kui tihti ja mis viisil õpetajale ennast "näitamas" käiakse.

Individuaalse õppekava ühe näite leiab koduõppe keskuse viimaste suvepäevade kirjelduse alt. See on küll üsna põhjalik, saab kindlasti ka vähemaga hakkama. Minu esimese aasta individuaalne õppekava tähendas kokkulepet "teeme veerandi kaupa tavakooli õpikute ja vihikute järgi ning vaikselt lisame waldorfkooli programmist asju juurde". Ega alguses ilmselt ei oskagi ise midagi erilist paika panna ja asi läheb ikka kooli programmi järgi. Põhiline lihtsalt see, et saab teha tsükliõpet näiteks veerandi materjali kaupa. Kodus on kuidagi hea tsükliõpet teha - lihtsam on ühele teemale keskenduda ja sealt miski suurem tükk selgeks teha.

Ja kui kontrolli osas ka mulle tundus enne alustamist, et kord kuus oleks ehk ok käia, siis nüüd oskan kindlalt öelda, et see ei ole vajalik ja natuke pigem segaks koduse töö rütmi. Parem on pigem veerandi kaupa. Hea oleks ka, kui õpetaja ei nõuaks pidevaid kontrolltöid ja teste koolis kohapeal, vaid arvestaks ka kodus tehtud asju. Ei ole ju ühegi ema huvides, et tema lapsed lolliks jääksid ning ei ole põhjust kodus ise lapse eest töid ära teha ja siis kooli näitama tulla.

Aga eks see esimene aasta ongi tegelikult puhtalt sisseelamise ja oma rütmi otsimise aasta. Peamine, et õpetajatega hea suhte saaksite, siis saate jooksvalt vastavalt oludele asju kohendada.

Vahvat uut koduõppeaastat teile mõlematele.